Strona - archiwum Koalicji Masz Głos, Masz Wybór
Kampania „Pępek Europy” – realizowana przez Koalicję 7czerwca przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009 r. – była niezwykłą akcją angażującą wiele organizacji pozarządowych, szkół, uczelni, grup nieformalnych oraz mediów lokalnych i ogólnopolskich. W skład koalicji weszli także organizatorzy akcji Masz Głos, Masz Wybór – Fundacja im. Stefana Batorego i Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Głównym celem kampanii było zachęcenie jak największej liczby młodych Polaków do wzięcia udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego w dniu 7 czerwca 2009 r.
W pierwszych wyborach do PE, które odbyły się w Polsce w 2004 r., głosowało zaledwie 20,87 proc. uprawnionych, a w 2009 r. – 24,53 proc. (czyli o 3,66 punktów procentowych więcej). Tytuł „Pępka Europy” przypadł gminie Podkowa Leśna – frekwencja wyniosła tam aż 50,86 proc. Jak wynika z badań, kampania „Pępek Europy” wpłynęła na wzrost frekwencji – zachęciła do głosowania aż 25 proc. osób badanych.
Raport, który powstał po przeprowadzeniu kampanii, znajdziesz tutaj. Zawiera on opis tego, co zrobiliśmy w czasie kampanii, oraz rekomendacje zmian w prawie, które ułatwiłyby obywatelom udział w wyborach.
Materiały kampanii można zobaczyc na stronie www.7czerwca.org.pl.